// Snoekjesbrug -
Amsterdam

Duurzaam funderingsherstel voor historische Snoekjesbrug

In het kort

Over het project

De fundering van de Snoekjesbrug is in slechte staat, terwijl de rest van de brug nog goed is. Daarom herstellen we de fundering, zodat de brug de komende 30 jaar weer veilig kan worden gebruikt. Het herstel gebeurt met een innovatieve techniek. Door de landhoofden worden gaten geboord waarin schroefinjectiepalen worden geplaatst. Deze palen worden verbonden met een betonnen balk die losstaat van het bestaande landhoofd. Met een vijzelconstructie brengen we spanning op de balk en palen om verzakking te voorkomen. Daarna wordt alles stevig verankerd met beton. Geschiedenis: De Snoekjesbrug over de Snoekjesgracht verbindt de Snoekjessteeg met de overzijde. Op kaarten uit 1599 staat hier al een ophaalbrug. De brug, gracht en steeg zijn genoemd naar Jan Pieters Snoeck, die hier in 1595 zijn huis bouwde. De huidige brug stamt vermoedelijk uit 1888 en werd in 1959 gerenoveerd, waarbij het 19e-eeuwse uiterlijk behouden bleef. Vandaag de dag vormt de brug een karakteristieke verbinding tussen eeuwenoude geschiedenis en moderne architectuur.

Vragen over dit project?

Onze projecten

Door al onze werkervaring hebben we kennis van alle type ondergronden en de bijpassende oplossing

// Stedin -
Middelburg

Veilige en trillingsvrije fundering bij uitbreiding schakelstation

De uitbreiding van het huidige station met 2 nieuwe schakelgebouwen en een nieuwe trafocel. Hoolwerf heeft hiervoor de trillingsvrije palen aangebracht. In verband met het...

// Stedin -
Goes

Trillingsvrije palen onder hoogtebeperking bij uitbreiding transformatorstation

De uitbreiding van het huidige station met 2 nieuwe transformatoren en een nieuw dienstgebouw. Hoolwerf heeft hiervoor de trillingsvrije palen aangebracht. In verband met de...

// Pon Skoda & Seat -
Amersfoort

Nieuwbouw Pon Skoda & Seat

Voor PON Center Amersfoort realiseert onze opdrachtgever Groothuis bouw de nieuwbouw van een moderne autogarage en showroom voor Škoda en SEAT. Voor de bouwvak is...

// Centrum -
Maassluis

Vervangen van de kademuren bij monumentale bebouwing

Voor de vervanging van de kademuren in Maassluis zijn er trillingsvrij palen geschroefd vanaf het water. De uitvoering geschiedde vanaf een ponton welke op het...

// EDGE Coolsingel -
Rotterdam

Trillingsvrije funderingstechniek in hartje Rotterdam

De bestaande kelderbak blijft gehandhaafd, en de funderingspalen zijn trillingsvrij door deze kelderbak heen geboord. In de aanbestedingsfase was een ander funderingssysteem voorgeschreven, maar dit...